Terapia MANUALNA, TAKTYLNA, CZASZKOWO-KRZYŻOWA w pracy Terapeuty SI
3 grudnia 2024
EKSTRA DODATKI! NA UCZESTNIKÓW KONFERENCJI CZEKAJĄ ATRAKCYJNE MATERIAŁY EDUKACYJNE!
- Nagrania wideo - pełne nagrania sesji wykładowych i warsztatów. Możliwość oglądania nagranych sesji konferencji na żądanie, przez okres 7 lub 14 dni od zakończenia wydarzenia z możliwością dokupienia nagrania na 30 dni.
- Ćwiczenia praktyczne - zadania i studia przypadków, które można wykorzystać do samodzielnej pracy z pacjentem w celu utrwalenia zdobytej wiedzy.
- Interaktywne elementy - dostęp do sesji pytań i odpowiedzi, które odbyły się podczas konferencji, z możliwością przeglądania odpowiedzi na zadane pytania.
- Program 4 kroków - każdym panelu prezentujemy kluczowe kroki w wykorzystaniu terapii manualnej, czaszkowo-krzyżowej, taktylnej i poliwagalnej w pracy z pacjentem. Każdy panel kończy się dedykowaną sesją Q&A, w czasie której prelegenci będą do dyspozycji uczestników i wyjaśnią dodatkowe kwestie, które wzbudzają wątpliwości.
- Toolboxy narzędziowe ekstra - każdy uczestnik konferencji i warsztatów otrzyma dodatkowe materiały opracowane przez specjalistów w formie specjalistycznych ebooków i nagrań video nt. wybranych elementów terapii neurotaktylnej w pracy z dziećmi z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, ze wskazówkami dotyczącymi rozwoju, codzienności i kłopotów osób w spektrum autyzmu czy wskazówek do pracy z dzieckiem przejawiającym zachowania agresywne w gabinecie terapeuty SI.
Prelegenci
dr n. kf. Ewa Bartelmus
Dyplomowany terapeuta z zakresu terapii neurorozwojowych. Certyfikowany terapeuta integracji Sensorycznej. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń autoregulacji i samoregulacji dzieci i dorosłych o podłożu fizjologicznym i emocjonalnym.
Absolwentka fizjoterapii na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Doktor w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu w dyscyplinie nauki o kulturze fizycznej.Ukończyła studia podyplomowe z zakresu pedagogiki. Wykładowca Akademicki – Wyższa Szkoła Edukacja w Sporcie Warszawa – Centrum SI, Akademia Humanitas Sosnowiec, NPDN Fundacji In Corpore w Katowicach. Uczestniczka licznych kierunkowych kursów w dziedzinie fizjoterapii. Szczególne w swojej pracy analizuje naukowo i klinicznie układ dotykowy. Autorka licznych publikacji (artykułów, monografii i książek) z zakresu fizjoterapii w położnictwie i pediatrii. Właściciel i koordynator pracowni fizjoterapii dziecięcej i integracji sensorycznej Trybik w Bielsku-Białej. Prezes Fundacji Metasensoria. Właściciel wydawnictwa Tobe. Współautor programu studiów podyplomowych-Neurorozwojowa oraz sensomotoryczna diagnoza i terapia dzieci w wieku 0-4 lat.
dr Jacek Szmalec
Terapeuta SI (II stopień), oligofrenopedagog, terapeuta zajęciowy, terapeuta NDT Bobath, międzynarodowy trener masażu Shantala, rewalidator osób chorych, terapeuta Prehtla, fizjoterapeuta.
Terapeuta monachijskiej funkcjonalnej diagnostyki rozwojowej, trener metody INPP, certyfikowany diagnosta ADOS-2 (autyzm), doktorant UMC w Lublinie, wykładowca współpracujący z UKW w Bydgoszczy oraz gościnnie na Uniwersytecie Gdańskim, KPSW w Bydgoszczy, UMC w Lublinie, pracuje w SOSW Szymanowo k/Morąga, własny gabinet terapeutyczny. Dnia 05.11.2018 obronił pracę doktorską na Wydziale Psychologii i Pedagogiki Unwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie pod kierunkiem promotora dr hab. Anety Borkowskiej i promotora wspierającego dr hab. Barbary Kalinowskiej-Witek pod tytułem Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu funkcji motorycznych i kształtowaniu gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich.
Agnieszka Lemańska
Pedagog specjalny, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej; od ponad 20 lat zgłębia tajniki autyzmu pracując z dziećmi ze spektrum w Polsce i za granicą.
Właściciel i założyciel Centrum Twórczego Rozwoju Dziecka „Kleks”; współpracuje z Warszawskimi uczelniami, prowadząc zajęcia dydaktyczne dla studentów m.in. na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Uniwersytetu SWPS, Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego; od kilku lat aktywnie współpracuje z ośrodkami terapeutycznymi i placówkami edukacyjnymi na terenie Rosji, Kazachstanu i Ukrainy, prowadząc szkolenia dla specjalistów i konsultacje dla dzieci z wyzwaniami rozwojowymi.
Agnieszka Zając
Pedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta integracji sensorycznej i bilateralnej, terapeutka z uprawnieniami do pracy metodą integracji odruchów MNRI oraz terapii neurotaktylnej.
Doktorantka Uniwersytetu Wrocławskiego. W pracy z dziećmi skupia się na indywidualnym podejściu, tworzeniu warunków sprzyjających rozwojowi oraz holistycznej perspektywie, stale poszerzając swoją wiedzę i kompetencje poprzez uczestnictwo w szkoleniach, warsztatach i konferencjach. W centrum jej zainteresowań pozostaje terapia dzieci z trudnościami rozwojowymi, neurodydaktyka oraz tworzenie środowiska przyjaznego sensorycznie.
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta.
Ukończyła studia z zakresu terapii pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej oraz liczne szkolenia, m.in. terapię ręki. Właścicielka gabinetu terapeutycznego Zmysłek Centrum Rozwoju i Wsparcia Dziecka, w którym prowadzi również liczne szkolenia dot. dzieci i pracy z nimi. Pisze artykuły związane z pedagogiką, terapią pedagogiczną, nauczaniem i integracją sensoryczną.
Beata Serafin
Magister fizjoterapii, ukończyła studia magisterskie o kierunku fizjoterapia na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie. Dzięki terapii manualnej pomaga pacjentom (zarówno dzieciom jak i dorosłym) w odzyskaniu zdrowia.
W roku 2005 ukończyła kurs I i II stopnia terapii czaszkowo-krzyżowej /TCK/ (sacral-cranio) u Bożeny Przyjemskiej. Doświadczenie z TCK zdobywała w Centrum Autyzmu i Centrum Integracji Sensorycznej w Lublinie, a także na turnusach rehabilitacyjnych. Głównie trafiają do niej dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i z porażeniem mózgowym. Pracowała także jako wolontariuszka z nową metodą „3i”, którą stosuje się tylko w autyzmie. Wykonuję bardzo stary masaż pochodzący z Indii „Jivaka” – wspierający równowagę ciała i umysłu. Prowadzi także ćwiczenia z osobami dorosłymi „Zdrowy Kręgosłup” oraz ćwiczenia TRE – na uwolnienie głębokiego stresu.
Krystyna Jacków-Sowa
Terapeuta integracji sensorycznej i bilateralnej, fizjoterapeuta, pedagog, wykładowca akademicki, Ekspert Promocji Zdrowia i Edukacji Zdrowotnej, Dyrektor Ośrodka Terapii i Wspierania Rozwoju Balans w Poznaniu.
Program konferencji
Konferencja 9:00-15:00
dr Jacek Szmalec
- KROK 1 - Szczegółowy wywiad, badanie fizykalne oraz testy różnicujące jako punkt wyjścia do identyfikacji struktury stanowiącej przyczynę dolegliwości.
- KROK 2 - Stworzenie indywidualnego planu terapeutycznego, uwzględniającego terapię ukierunkowaną na poprawę aktywności pacjenta.
- KROK 3 - Redukcja napięcia mięśniowego poprzez manipulacje manualne, jako działanie zmierzające do ogólnej poprawy komfortu fizycznego.
- KROK 4 - Poprawa krążenia oraz funkcji układu nerwowego, z wykorzystaniem technik manualnych wpływających na funkcje mózgowe, w tym uwagę i koncentrację.
- KROK 5 - Redukcja stresu z wykorzystaniem terapii manualnej, relaksacji i ćwiczeń przyczyniających się do lepszej integracji bodźców sensorycznych.
- PRZYKŁADY ĆWICZEŃ aktywujących i wzmacniających, kształtujących koncentrację uwagi i pamięć.
- SESJA Q&A poświęcona konkretnym przypadkom.
Beata Serafin
- KROK 1 – Wskazania do stosowania terapii czaszkowo-krzyżowej (CranioSacral Therapy – CST) w pracy z podpopiecznymi z różnorakimi zaburzeniami rozwoju – ASD, Zespół Downa, MPD.
- Krok 2 – Zaplanowanie procesu terapeutycznego, z wykorzystaniem terapii relaksacyjnej CST i jej korzystnego wpływu na rozwój i zachowanie dziecka oraz na jego sposób porozumiewania się z otoczeniem.
- KROK 3 - Zmniejszenie napięcia w ośrodkowym układzie nerwowym, jako czynnik łagodzący objawy wybranych zaburzeń rozwojowych.
- KROK 4 - Uruchomienie naturalnej zdolności do samoregulacji autonomicznego układu nerwowego poprzez przywrócenie równowagi między współczulnym i przywspółczulnym układem nerwowym.
- PRZYKŁADY ĆWICZEŃ z wykorzystaniem elementów terapii CST
- SESJA Q&A poświęcona konkretnym przypadkom.
dr Ewa Bartelmus
- KROK 1 – Następstwa emocjonalne i fizyczne zniekształconego odbioru bodźców taktylnych.
- KROK 2 – Propozycje strategii diagnostycznych w pracy z zaburzonym układem protopatycznym.
- KROK 3 – Postępownie diagnostyczno-terapeutyczne w pracy z podopiecznym z zaburzonym układem epikrytycznym.
- KROK 4 – Model doboru zespołu terapeutycznego oraz rodzaj stymulacji w zależności od zidentyfikowanych zaburzeń taktylnych.
- PRZYKŁADY ĆWICZEŃ z wykorzystaniem elementów terapii taktylnej
- SESJA Q&A poświęcona konkretnym przypadkom.
Krystyna Jacków-Sowa
- KROK 1: Poznanie potrzeby ciała i mózgu, by umożliwić dziecku zmianę nawyków reagowania, zachowania i uczenia się.
- KROK 2: Wyregulowanie pobudzenia układu nerwowego dziecka z wykorzystaniem odpowiednich technik stymulowania nerwu błędnego.
- KROK 3: Zastosowanie gimnastyki neuronalnej podczas procesu terapeutycznego z wykorzystaniem pobudzenia wszystkich zmysłów.
- KROK 4: Właściwe odczytanie emocji – własnych, podopiecznego oraz rodziców jako punt wyjścia w odnoszeniu sukcesów terapeutycznych.
- PRZYKŁADY ĆWICZEŃ z wykorzystaniem elementów teorii poliwagalnej
- SESJA Q&A poświęcona konkretnym przypadkom.
Toolboxy konferencyjne:
Warsztaty pokonferencyjne
15:30-19:30
Jak efektywnie wspierać procesy samoregulacji u dzieci z ASD?
- Funkcjonowanie układu limbicznego
- Co wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu limbicznego, odpowiedzialnego za procesy samoregulacji?
- Co „lubi” hipokamp? Jak stymulować wzgórze i podwzgórze? Jak skutecznie „uspokoić” ciało migdałowate?
- Proces samoregulacji w praktyce
- Jak długofalowo wspierać proces samoregulacji u dzieci z ASD w kontekście komfortu sensorycznego, bezpiecznej więzi emocjonalnej i wspierającego środowiska?
- Jaka jest rola stimów, talizmanów i rytuałów w procesach samoregulacji u dzieci z ASD?
- Czym są organizujące strategie sensoryczne i jak ich skutecznie używać?
- Jak wspierać dzieci z ASD w rozumieniu siebie i identyfikacji własnych potrzeb i odczuć? W co się bawić, by rozwijać procesy samoświadomości?
Rola i znaczenie odruchów wczesnodziecięcych w rozwoju dziecka
- Wprowadzenie do teorii dojrzałości neuromotorycznej
- Wpływ psychiki na funkcjonowanie ciała i zmysłów
- Dojrzałość neuromotoryczna w rozwoju dziecka – jakie znaczenie mają odruchy wczesnodziecięce w naszym życiu?
- Wpływ wybranych odruchów wczesnodzięcych na rozwój ruchowy, emocjonalny, społeczny i poznawczy dziecka (moro, paraliżujący strach, atos, stos, tob, babkin, perez).
- Jakie wnioski może wyciągnąć terapeuta integracji sensorycznej z obserwacji dziecka?
- Wsparcie terapii integracji sensorycznej z wykorzystaniem elementów terapii odruchów wczesnodziecięcych – blok praktyczny
- Kwestionariusz przesiewowy do badania dojrzałości neuromotorycznej Sally Goddard Blythe
- Propozycje ćwiczeń będących wsparciem terapii integracji odruchów wczesnodziecięcych u dzieci małych, neurotypowych oraz o rozwoju nieharmonijnym
- Case study – analiza przypadku dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz z podejrzeniem przetrwałych odruchów wczesnodziecięcych. Wspólna perspektywa terapeuty integracji sensorycznej i terapeuty pracującego metodą Masgutovej.
- Różne podejścia do terapii odruchów – porównanie. INPP, Masgutova, RMTI – nowe podejście terapeutyczne.
Co wyróżnia nasze wydarzenie?
Eksperci pokażą wypracowane przez lata metody diagnostyczne i terapeutyczne na konkretnych przypadkach zaburzeń, pod ich okiem przećwiczysz metody pracy takie jak m.in. komunikacja inkluzywna, TUS, które wdrożysz do swojej praktyki
Podczas Kongresu swoją wiedzą i praktycznym doświadczeniem wynikającym z długoletniej praktyki terapeutycznej podzielą się m.in.: dr Alicja Puścian, dr n. med. i zdr. Mirosława Bloch, dr Ewa Bartelmus, Paulina Zawadzka, Agnieszka Lemańska. Dostarczymy Państwu najnowszą wiedzę w oparciu o praktykę wielu specjalistów!
Eksperci zainspirują do poszerzania horyzontów i w szerokiej perspektywie przedstawią aktualne podejście do diagnozy i terapii wprost z gabinetu – ze szczególnym uwzględnieniem pracy z dziećmi z ASD.
Łączymy naukę z praktyką i pokazujemy, które metody działają i jak uniknąć błędów terapeutycznych. Podczas wykładów dowiesz się m.in. z jakich narzędzi diagnostycznych korzystać podczas procesu diagnostycznego dziecka w spektrum autyzmu.
Dajemy uczestnikom wyjątkową okazję do networkingu – wymiany doświadczeń ze specjalistami z różnych obszarów zarówno w trakcie sesji Q&A, jak i w wydzielonych punktach eksperckich, dbając jednocześnie o Twój well-being pomiędzy wykładami.
Podczas każdej przerwy zapraszamy Cię do korzystania z naszej strefy relaksu, w której posłuchasz ćwiczeń z obszaru mindfulness oraz technik regulacji emocji oraz zapoznasz się z nowatorskimi pomocami terapeutycznymi w dedykowane strefie targowej.
Kup bilet
Weź udział w konferencji
Ilość miejsc ograniczona!
- Udział we wszystkich panelach konferencji bez wychodzenia z domu
- Profesjonalny, imienny Certyfikat potwierdzający udział w Konferencji
- Udział we wszystkich panelach konferencji bez wychodzenia z domu
- Profesjonalny, imienny Certyfikat potwierdzający udział w Konferencji
- Udział w wybranym warsztacie
Masz już bilet na Kongres, ale nadal nie masz biletu na warsztaty?
Nic straconego!
Co wyróżnia
nasze wydarzenie?
Atrakcyjne materiały edukacyjne, takie jak nagrania wideo sesji wykładowych i warsztatów, ćwiczenia praktyczne oraz interaktywne elementy, które umożliwią pogłębienie zdobytej wiedzy.
Pracujemy metodą 4 kroków prezentując konkretne przypadki pacjentów ze wskazaniem sprawdzonych metod diagnostycznych i terapeutycznych.
Do dyspozycji uczestników będą pedagodzy specjalni, logopedzi, certyfikowani terapeuci integracji sensorycznej i bilateralnej, specjaliści wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, którzy wezmą udział również w dedykowanej części Q&A.
ZAUFAJ NASZEMU DOŚWIADCZENIU I WIEDZY
Nasza działalność przez lata rozwijała się podążając za trendami rynku oraz potrzebami klientów.
Wydawane przez nas tytuły są cenione przez szerokie grono specjalistów.
Wśród naszych czasopism i programów edukacyjnych znajdziesz między innymi:
Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli:
- Cenisz praktyczne podejście w obszarze postępowania diagnostyczno-terapeutycznego bazując na sprawdzonych strategiach i indywidualnych planach.
- Jesteś otwarty na pogłębienie wiedzy i wykorzystanie w swojej pracy różnych technik poprawiających jakość życia pacjenta.
- Interesuje Cię przede wszystkim praktyczne podejście, potwierdzone długoletnim doświadczeniem ekspertów, prezentujących konkretne przypadki z własnych gabinetów.
- Szukasz inspiracji do natychmiastowego wykorzystania w gabinecie – metod terapii, ćwiczeń, technik, zweryfikowane w codziennej pracy terapeutów SI! Dzięki formule konferencji >> Zobacz – Zapytaj – Wdrażaj <<, wprowadzisz je od ręki!