Brak wyników

Konferencja Terapeutów SI

Małe dziecko do 6 r.ż. w gabinecie terapeuty SI

Jak prowadzić postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w konkretnych przypadkach zaburzeń SI?

22 października 2022

Formuła: Hybrydowa
wersja stacjonarna
error LIMIT MIEJSC!
Hotel Lord Warszawa (al. Krakowska 218, 02-219 Warszawa)
wersja online
Platforma targowa + 7 dni dostępu do nagrania
Do rozpoczęcia konferencji pozostało:
 

22 października 2022

Kongres

9:00-16:00

 

Warsztaty

16:30-18:30

Podczas tegorocznej edycji wydarzenia

Po raz pierwszy w zupełnie nowym kontekście rozpatrujemy problemy z obszaru zaburzeń si z jakimi do gabinetów specjalistów zgłaszają się rodzice dzieci – prezentujemy metody pracy w oparciu o kompleksową analizę przypadków!

Tego będziemy uczyć:

  • DIAGNOZA I OCENA FUNKCJONALNA
    Jak prowadzić diagnozę małego dziecka w gabinecie terapeuty Si – pod jakim kątem oceniać wzorce ruchowe, kompetencje komunikacyjne oraz funkcje poznawcze i wykonawcze?
  • ANALIZA MOŻLIWOŚCI ROZWOJOWYCH DZIECKA
    Po jakim kątem analizować stopień rozwoju dziecka, aby móc dobrać do niego odpowiednie ćwiczenia?
  • INDYWIDUALNE METODY PROWADZENIA TERAPII
    W jaki sposób dobrać metody prowadzenia terapii SI w pracy z dzieckiem z ASD, aby przynosiły jak najlepsze efekty?
  • REGULACJA EMOCJI I WYCISZANIE TRUDNYCH ZACHOWAŃ
    Jak wykorzystać techniki oddechowe, relaksacyjne oraz mindfulness w regulacji emocji i terapii trudnych zachowań?
  • WSPARCIE FUNKCJONOWANIA UKŁADU NERWOWEGO
    Jak wykorzystać terapię taktylną do pracy z dziećmi z ASD, zaburzeniami mowy, trudnościami w nauce?

DOWIEDZ SIĘ, JAK WYKORZYSTYWAĆ W PRAKTYCE WIEDZĘ Z DZIEDZINY SI, ABY PROWADZIĆ SKUTECZNĄ TERAPIĘ!

Prelegenci

Anna Parakiewicz
Psychoterapeuta, terapeuta i instruktor SI, trener TUS

Pedagog specjalny, specjalista wczesnej interwencji i terapii pedagogicznej, wykładowca akademicki, autorka publikacji z zakresu Integracji Sensorycznej i rozwoju dziecka.

Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy.

Od 1999 r. zajmuje się diagnozą i terapią dzieci.

Dyrektor Generalny ośrodka SENSORIA TERAPIA.

Przeprowadza diagnozę rozwoju i funkcjonowania małego dziecka, Integracji Sensorycznej.

Prowadzi terapię metodą Integracji Sensorycznej i terapię widzenia, dbając o rozwój dziecka we wszystkich sferach.

Mama dwójki dzieci. Miłośniczka fotografii. Członek Warmińsko-Mazurskiego Stowarzyszenia Fotograficznego BLUR.

Magdalena Charbicka
Oligofrenopedagog, terapeuta SI, wiceprezes i współzałożyciel „Fundacji z ASPIracjami” działającej na rzecz osób ze spektrum ASD

Doktorantka w katedrze pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autystycznego.

Koordynatorka autorskich studiów podyplomowych w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi „Diagnoza, terapia i edukacja dzieci, młodzieży i dorosłych z autyzmem i zespołem Aspergera.

Bierze udział w projektach walidacyjnych mających za zadanie wprowadzenie różnych narzędzi diagnostycznych pomocnych w pracy terapeuty min. ADOS-2, PEP-3, System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3.

Jest autorem książek „Dziecko z zespołem Aspergera” oraz „Integracja sensoryczna każdego dnia”.

Na co dzień zajmuje się diagnozą i terapią osób z ASD.

 
Krystyna Jacków-Sowa
Terapeuta Integracji Sensorycznej i Bilateralnej.

Fizjoterapeuta, pedagog, wykładowca akademicki, Ekspert Promocji Zdrowia i Edukacji Zdrowotnej, Dyrektor Ośrodka Terapii i Wspierania Rozwoju Balans w Poznaniu.

Marta Baj-Lieder
Logopeda wczesnej interwencji, terapeuta SI, terapeuta karmienia, jedyny w Polsce terapeuta metody SOS Approach to Feeding

Międzynarodowy instruktor Metody Butejki, terapeuta miofunkcjonalny (AOMT), terapeuta Empathy Dolls®, terapeuta ręki, instruktor masażu Shantala, doradca noszenia ClauWi®, autor książek „Barwy Świata”, „Kręć się, biegaj, baw się z nami. Zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, „Dzieciaki naśladują zwierzaki- zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, "Boję się owoców".

Autor artykułów ukazujących się na ogólnopolskich portalach, jak również w Magazynie Together, Food Forum i Wychowanie w przedszkolu.

Współautor książek.

Autor szkoleń „Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym”, "Awersje pokarmowe u dzieci", „Nadwrażliwość dotykowa w sferze orofacjalnej”, „Nadmierne ślinienie się-techniki terapeutyczne”.

Współautor szkolenia „Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym” oraz "Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii karmienia wg standardu Szkoły Terapii Karmienia Od Pestki do Ogryzka ©"

 
dr Ewa Bartelmus
Wykładowca anatomii, ginekologii i położnictwa w fizjoterapii, masażu. Autorka książki ,,Masaż w pediatrii – praktyczny przewodnik dla terapeutów”.

Wykładowca : Ontogenzy układu taktylnego, personalizacji algorytmu postępowania w zaburzeniach układu dotykowego, podstaw fizjoterapii w logopedii, podstaw programowania postępowania terapeutycznego w pediatrii, korekty wad postawy, anatomii, ginekologii i położnictwa w fizjoterapii, masażu.

Wykładowaca Akademicki: Awf Katowice, Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie – Centrum SI Warszawa, Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu.

Dyrektor i właściciel Pracowni integracji sensomotorycznej Trybik.

Jest autorem książek „Dziecko z zespołem Aspergera” oraz „Integracja sensoryczna każdego dnia”.

Na co dzień zajmuje się diagnozą i terapią osób z ASD.

Założyciel i koordynator działań wspierających rozwój dzieci z ASD Fundacji Metasensoria.

Właściciel i Redaktor naczelny wydawnictwa TOBE.

Właściciel oraz wykładowca Centrum Edukacji ,,Bartmaj,, wspierającego rozwój Fizjoterapeutów i masażystów w praktyce.

Wykładowca Fundacji Incorpore Katowice Ekspert z zakresu stymulacji dotykowej.

Autorka i prelegent licznych konferencji oraz publikacji naukowych dotyczących położnictwa i pediatrii.

Autorka książek ,,Masaż w pediatrii – praktyczny przewodnik dla terapeutów”, „Masaż i inne techniki manualne stosowane u dzieci w zaburzeniach sensorycznych”

TOP TEMATY KONFERENCJI

Największe wyzwania diagnozy małego dziecka – skuteczna ocena i analiza

Przypadki z gabinetu w trzech kluczowych obszarach:
• dziecko z ASD,
• z zaburzeniami zachowania,
• z trudnościami w zakresie przyjmowania pokarmów

Program konferencji

Poznaj tematy tegorocznych wykładów

UWAGA! Godziny mogą ulec zmianie. Obowiązujące godziny będą przesłane na 5 dni przed wydarzeniem w informacjach organizacyjnych. 

PANEL 1
schedule
9:30 - 10:45
PRZYPADEK Z GABINETU:
Jak prowadzić diagnozę małego dziecka – główne aspekty wymagające obserwacji i wsparcia rozwoju?
zdjęcie prelegenta

Anna Parakiewicz

W tej części skupimy się na ocenie funkcjonalnej rozwoju dziecka i zinterpretujemy na przykładach poziom rozwoju poszczególnych funkcji.

  • Trening nr 1: Ocena funkcjonalna rozwoju dziecka
  • Trening nr 2: Obserwacja wzorców ruchowych, analiza jakości i różnorodności ruchu
  • Trening nr 3: Analiza kompetencji komunikacyjnych i mowy małego dziecka
  • Trening nr 4: Ocena funkcji percepcyjnych – wzrokowych, słuchowych, somatosensorycznych oraz ich interpretacja
  • Trening nr 5: Interpretacja poziomu rozwoju funkcji poznawczych i wykonawczych
Sesja Q&A z prelegentem – dedykowana konkretnym przypadkom
Przerwa
schedule
10:45-11:15
  • Poczęstunek w postaci herbaty, kawy i ciasta
  • Praktyka technik mindfulness w strefie „SI Zone”
  • Otwarta strefa dydaktyczna z pomocami terapeutycznymi
PANEL 2
schedule
11:15-12:30
PRZYPADEK Z GABINETU:
Jaką drogą terapeutyczną pójść w terapii małego dziecka z ASD?
zdjęcie prelegenta

Magdalena Charbicka

W tej części dobierzemy metody terapeutyczne i dostosujemy je do możliwości rozwojowych dziecka z ASD z naciskiem na działania przynoszące faktyczne rezultaty.

  • Trening nr 1: Wybór metod terapeutycznych w pracy z małym dzieckiem z ASD
  • Trening nr 2: Komunikacja z dzieckiem z ASD jako punkt wyjścia w terapii. Zasady wprowadzania oraz stosowania AAC w pracy z małymi dziećmi.
  • Trening nr 3: Dostosowanie metod terapeutycznych do możliwości rozwojowych dziecka z ASD – w jaki sposób dopasowywać terapię pod konkretny przypadek i wiek dziecka
  • Trening nr 4: Najczęstsze błędy terapeutyczne – jak ich unikać?
  • Trening nr 5: Case studies – Rodzic jako partner w terapii dziecka z ASD. Przykłady działań, diet sensorycznych, które faktycznie przynoszą rezultaty
Sesja Q&A z prelegentem – dedykowana konkretnym przypadkom
Przerwa
schedule
12:30-13:00
  • Poczęstunek w postaci herbaty, kawy i ciasta
  • Praktyka technik mindfulness w strefie „SI Zone”
  • Otwarta strefa dydaktyczna z pomocami terapeutycznymi
PANEL 3
schedule
13:00-14:15
PRZYPADEK Z GABINETU:
Jak prowadzić terapię małego dziecka z zaburzeniami zachowania?
zdjęcie prelegenta

Krystyna Jacków-Sowa

W tej części skupimy się na tzw. „trudnych zachowaniach” w ujęciu rozpoznawania i zaspokajania potrzeb dziecka, regulacji emocji ze wskazaniem technik terapeutycznych, ćwiczeń i elementów gimnastyki neuronalnej.

  • Trening nr 1: „Trudne zachowania” – dysregulacja AUN - Rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb ciała i mózgu, strefy regulacji emocji z wykorzystaniem tzw. Emocjonalnej Góry.
  • Trening nr 2: Naukowe drogowskazy dla dobrego samopoczucia, zabawy i uczenia się.
  • Trening nr 3: Neurocepcja, koregulacja i sygnały bezpieczeństwa ze strony terapeuty, czyli terapia oparta o relacja i poczucie bezpieczeństwa.
  • Trening nr 4: Sprawdzone sposoby na budowanie zaangażowania społecznego z wykorzystaniem gimnastyki neuronalnej i technik manualnych.
  • Trening nr 5: Ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne i mindfulness jako inwestycja w energię i sukces terapeutyczny.
Sesja Q&A z prelegentem – dedykowana konkretnym przypadkom
Przerwa
schedule
14:15-14:45
  • Poczęstunek w postaci herbaty, kawy i ciasta
  • Praktyka technik mindfulness w strefie „SI Zone”
  • Otwarta strefa dydaktyczna z pomocami terapeutycznymi
PANEL 4
schedule
14:45-16:00
PRZYPADEK Z GABINETU:
Jak prowadzić terapię małego dziecka z trudnościami w zakresie przyjmowania pokarmów?
zdjęcie prelegenta

Marta Baj-Lieder

W tej części skupimy się na interdyscyplinarnym podejściu do trudności dziecka z przyjmowaniem pokarmu uwzględniając właściwą diagnozę, terapię oraz proces wsparcia rodziców.

  • Trening nr 1: Dlaczego do terapeutów integracji sensorycznej trafiają dzieci z trudnościami w zakresie przyjmowania pokarmów i czy słusznie?
  • Trening nr 2: Neofobia, ARFID oraz PICA – jak różnicować i diagnozować?
  • Trening nr 3: Trudności z przyjmowaniem pokarmów w przypadku dzieci z zaburzeniami ze spektrum.
  • Trening nr 4: Responsywne karmienie - łatwo się mówi, gorzej wdraża, czyli dlaczego rodzice mają obawy?
  • Trening nr 5: Podejście interdyscyplinarne kluczem do sukcesu w pracy terapeutycznej.
Sesja Q&A z prelegentem – dedykowana konkretnym przypadkom
PANEL 5
schedule
16:30-18:30
WARSZTAT PRACY:
Terapia taktylna w gabinecie terapeuty SI
zdjęcie prelegenta

dr Ewa Bartelmus

W czasie 2-godzinnego warsztatu w formule >> Zobacz – Zapytaj – Wdrażaj << przeanalizujemy szczegółowo, jak terapia taktylna wspiera funkcjonowanie układu nerwowego i jak ją wykorzystać w pracy z dziećmi z ASD, zaburzeniami mowy, trudnościami w nauce

  • Analiza nieprawidłowości układu dotykowego dzieci z zaburzeniami SI - na przykładzie dzieci z ASD
  • Terapia taktylna jako wsparcie funkcjonowania układu nerwowego oraz metoda pracy z dziećmi przejawiającymi trudności z nauką oraz zaburzenia mowy.
  • Od czego zależą efekty terapii taktylnej? Co należy brać pod uwagę realizując indywidualny program terapeutyczny?
  • Techniki masażu oraz dodatkowe sposoby stymulacji receptorów znajdujących się skórze jako metody aktywacji rozwoju funkcji mózgowych i układu nerwowego.
  • Terapia taktylna jako naturalny mechanizmach samoregulacji, rozwoju organizmu małego dziecka – przykłady aktywności terapeutycznych.

Co wyróżnia nasze wydarzenie?

 
 
SESJE PYTAŃ I ODPOWIEDZI
Łączymy naukę z praktyką i po każdym panelu umożliwiamy przedyskutowanie przypadków z własnego gabinetu z prowadzącymi.
 
 
EKSPERCI-PRAKTYCY Z WIELOLETNIM DOŚWIADCZENIEM
Podczas Kongresu swoją wiedzą i praktycznym doświadczeniem wynikającym z długoletniej praktyki terapeutycznej podzielą się m.in.: Anna Parakiewicz, Magdalena Charbicka, Krystyna Jacków – Sowa, Marta Baj – Lieder oraz dr Ewa Bartelmus.
 
 
WARSZTATOWY CHARAKTER
Eksperci pokażą wypracowane przez lata metody diagnostyczne i terapeutyczne na konkretnych przypadkach zaburzeń, pod ich okiem przećwiczysz metody pracy takie jak m.in. terapia taktylna, które wdrożysz do swojej praktyki.

Kto powinien wziąć udział?

Do udziału w kongresie zapraszamy w szczególności terapeutów SI, którym zależy na wzmocnieniu profesjonalnej diagnozy jako podstawy do podjęcia aktywnej terapii oraz uskutecznieniu terapii małego dziecka. Z prezentowanych przykładów, skorzystają też nauczyciele oraz pedagodzy prowadzący zajęcia usprawniające integrację sensoryczną z małymi dziećmi.

Kup bilet

Weź udział w konferencji

Do końca sprzedaży zostało:
 

Kup bilet w niższej cenie!

Pula biletów promocyjnych jest ograniczona

Bilet na Konferencję STANDARD
wersja online
zł brutto
Bilet na Konferencję PREMIUM
wersja online + warsztat
zł brutto
Bilet na Konferencję STANDARD
wersja stacjonarna
zł brutto
Bilet na Konferencję PREMIUM
wersja stacjonarna + warsztat
zł brutto

Dlaczego warto?

Korzyści udziału w wydarzeniu

 
NIESZABLONOWY ZAKRES ZAGADNIEŃ

Eksperci zainspirują do poszerzania horyzontów i w szerokiej perspektywie przedstawią praktyczne podejście do diagnozy i terapii wprost z gabinetu – ze szczególnym uwzględnieniem pracy z dziećmi z ASD, zaburzeniami zachowania, neofobią żywieniową. To pierwsze wydarzenie, na którym będziemy omawiać konkretne przypadki. Praktyczne i warsztatowe podejście do zagadnień pozwoli najoptymalniej wykorzystać zdobytą wiedzę w codziennej pracy.

DIAGNOZA I TERAPIA MAŁEGO DZIECKA W PRZEŁOŻENIU NA REALIA PRACY GABINETU

Łączymy naukę z praktyką i pokazujemy, które metody działają i jak uniknąć błędów terapeutycznych. Podczas wykładów dowiesz się m.in. czy słusznie do terapeutów integracji sensorycznej trafiają dzieci z trudnościami w zakresie przyjmowania pokarmów oraz jak zbudować zaangażowanie społeczne małego dziecka z wykorzystaniem gimnastyki neuronalnej i technik manualnych.

EKSPERCI-PRAKTYCY Z WIELOLETNIM DOŚWIADCZENIEM

Podczas konferencji swoją wiedzą i praktycznym doświadczeniem wynikającym z długoletniej praktyki podzielą się certyfikowani terapeuci i instruktorzy SI, psychoterapeuci, terapeuci TUS. Dodatkowo w tej edycji pojawi się ekspert stymulacji dotykowej i terapii taktylnej z doświadczeniem w pracy z małymi dziećmi.

PUNKTY EKSPERCKIE I NETWORKING TERAPEUTYCZNY

Dajemy uczestnikom wyjątkową okazję do networkingu – wymiany doświadczeń ze specjalistami z różnych obszarów zarówno w trakcie sesji Q&A, jak i w wydzielonych punktach eksperckich, dbając jednocześnie o Twój well-being pomiędzy wykładami.

STREFA RELAKSU W „SENS ZONE” I PAKIET DODATKOWY

Podczas każdej przerwy zapraszamy Cię do korzystania z naszej strefy relaksu, w której posłuchasz ćwiczeń z obszaru mindfulness oraz technik regulacji emocji oraz zapoznasz się z nowatorskimi pomocami terapeutycznymi w dedykowane strefie targowej.

PREZENT

SenSozabawy
 
Dodatkowo każdy uczestnik kongresu otrzyma wyjątkowy sensobook wspierający współpracę z rodzicami małych pacjentów: „Sensozabawy. Gry i zabawy interakcyjne w terapii dzieci z zaburzeniami SI”.

 

Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli:

  • Chcesz poszerzyć wiedzę nt. konkretnych narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych, metod oraz zestawów technik umożliwiających indywidualne podejście do dziecka z dziećmi z ASD, zaburzeniami zachowania, neofobią żywieniową.
  • Interesuje Cię przede wszystkim praktyczne podejście, potwierdzone długoletnim doświadczeniem ekspertów – konkretne przypadki małych pacjentów, case study podkreślające współpracę z rodzicem, techniki służące sprostaniu wyzwaniom relacyjnym, technicznym i merytorycznym w pracy z małym dzieckiem
  • Chcesz stworzyć indywidualny plan terapii dla konkretnych przypadków ze swojego gabinetu i dobrać metody pracy rekomendowane przez specjalistów, aby mieć pewność powodzenia terapii
  • Chcesz uniknąć błędów terapeutycznych w pracy z dziećmi do 6 r.ż – wymieniając swoje spostrzeżenia i weryfikując wątpliwości nie tylko z prelegentami, ale i innymi uczestnikami kongresu.
  • Szukasz inspiracji do natychmiastowego wykorzystania w gabinecie – metod terapii, ćwiczeń, technik, zweryfikowane w codziennej pracy innych terapeutów! Dzięki formule kongresu >> Zobacz – Zapytaj – Wdrażaj, wprowadzisz je od ręki!
 

Co o konferencji mówią osoby z branży

Oto kilka opinii na temat ostatniej edycji wydarzenia

Partnerzy

Kontakt

Masz pytania?
Napisz do nas lub zadzwoń.

Agata Klimaszewska
tel. 61 66 83 170 wyślij e-mail
//