Konferencja Terapeutów SI
Małe dziecko do 6 r.ż. w gabinecie terapeuty SI
Jak prowadzić postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w konkretnych przypadkach zaburzeń SI?
22 października 2022
22 października 2022
Kongres
9:00-16:00
Warsztaty
16:30-18:30
Podczas tegorocznej edycji wydarzenia
Po raz pierwszy w zupełnie nowym kontekście rozpatrujemy problemy z obszaru zaburzeń si z jakimi do gabinetów specjalistów zgłaszają się rodzice dzieci – prezentujemy metody pracy w oparciu o kompleksową analizę przypadków!
Tego będziemy uczyć:
- DIAGNOZA I OCENA FUNKCJONALNA
Jak prowadzić diagnozę małego dziecka w gabinecie terapeuty Si – pod jakim kątem oceniać wzorce ruchowe, kompetencje komunikacyjne oraz funkcje poznawcze i wykonawcze? - ANALIZA MOŻLIWOŚCI ROZWOJOWYCH DZIECKA
Po jakim kątem analizować stopień rozwoju dziecka, aby móc dobrać do niego odpowiednie ćwiczenia? - INDYWIDUALNE METODY PROWADZENIA TERAPII
W jaki sposób dobrać metody prowadzenia terapii SI w pracy z dzieckiem z ASD, aby przynosiły jak najlepsze efekty? - REGULACJA EMOCJI I WYCISZANIE TRUDNYCH ZACHOWAŃ
Jak wykorzystać techniki oddechowe, relaksacyjne oraz mindfulness w regulacji emocji i terapii trudnych zachowań? - WSPARCIE FUNKCJONOWANIA UKŁADU NERWOWEGO
Jak wykorzystać terapię taktylną do pracy z dziećmi z ASD, zaburzeniami mowy, trudnościami w nauce?
DOWIEDZ SIĘ, JAK WYKORZYSTYWAĆ W PRAKTYCE WIEDZĘ Z DZIEDZINY SI, ABY PROWADZIĆ SKUTECZNĄ TERAPIĘ!
Prelegenci
Pedagog specjalny, specjalista wczesnej interwencji i terapii pedagogicznej, wykładowca akademicki, autorka publikacji z zakresu Integracji Sensorycznej i rozwoju dziecka.
Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy.
Od 1999 r. zajmuje się diagnozą i terapią dzieci.
Dyrektor Generalny ośrodka SENSORIA TERAPIA.
Przeprowadza diagnozę rozwoju i funkcjonowania małego dziecka, Integracji Sensorycznej.
Prowadzi terapię metodą Integracji Sensorycznej i terapię widzenia, dbając o rozwój dziecka we wszystkich sferach.
Mama dwójki dzieci. Miłośniczka fotografii. Członek Warmińsko-Mazurskiego Stowarzyszenia Fotograficznego BLUR.
Anna Parakiewicz
Psychoterapeuta, terapeuta i instruktor SI, trener TUS
Pedagog specjalny, specjalista wczesnej interwencji i terapii pedagogicznej, wykładowca akademicki, autorka publikacji z zakresu Integracji Sensorycznej i rozwoju dziecka.
Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy.
Od 1999 r. zajmuje się diagnozą i terapią dzieci.
Dyrektor Generalny ośrodka SENSORIA TERAPIA.
Przeprowadza diagnozę rozwoju i funkcjonowania małego dziecka, Integracji Sensorycznej.
Prowadzi terapię metodą Integracji Sensorycznej i terapię widzenia, dbając o rozwój dziecka we wszystkich sferach.
Mama dwójki dzieci. Miłośniczka fotografii. Członek Warmińsko-Mazurskiego Stowarzyszenia Fotograficznego BLUR.
Doktorantka w katedrze pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autystycznego.
Koordynatorka autorskich studiów podyplomowych w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi „Diagnoza, terapia i edukacja dzieci, młodzieży i dorosłych z autyzmem i zespołem Aspergera.
Bierze udział w projektach walidacyjnych mających za zadanie wprowadzenie różnych narzędzi diagnostycznych pomocnych w pracy terapeuty min. ADOS-2, PEP-3, System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3.
Jest autorem książek „Dziecko z zespołem Aspergera” oraz „Integracja sensoryczna każdego dnia”.
Na co dzień zajmuje się diagnozą i terapią osób z ASD.
Magdalena Charbicka
Oligofrenopedagog, terapeuta SI, wiceprezes i współzałożyciel „Fundacji z ASPIracjami” działającej na rzecz osób ze spektrum ASD
Doktorantka w katedrze pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autystycznego.
Koordynatorka autorskich studiów podyplomowych w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi „Diagnoza, terapia i edukacja dzieci, młodzieży i dorosłych z autyzmem i zespołem Aspergera.
Bierze udział w projektach walidacyjnych mających za zadanie wprowadzenie różnych narzędzi diagnostycznych pomocnych w pracy terapeuty min. ADOS-2, PEP-3, System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3.
Jest autorem książek „Dziecko z zespołem Aspergera” oraz „Integracja sensoryczna każdego dnia”.
Na co dzień zajmuje się diagnozą i terapią osób z ASD.
Fizjoterapeuta, pedagog, wykładowca akademicki, Ekspert Promocji Zdrowia i Edukacji Zdrowotnej, Dyrektor Ośrodka Terapii i Wspierania Rozwoju Balans w Poznaniu.
Krystyna Jacków-Sowa
Terapeuta Integracji Sensorycznej i Bilateralnej.
Fizjoterapeuta, pedagog, wykładowca akademicki, Ekspert Promocji Zdrowia i Edukacji Zdrowotnej, Dyrektor Ośrodka Terapii i Wspierania Rozwoju Balans w Poznaniu.
Międzynarodowy instruktor Metody Butejki, terapeuta miofunkcjonalny (AOMT), terapeuta Empathy Dolls®, terapeuta ręki, instruktor masażu Shantala, doradca noszenia ClauWi®, autor książek „Barwy Świata”, „Kręć się, biegaj, baw się z nami. Zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, „Dzieciaki naśladują zwierzaki- zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, "Boję się owoców".
Autor artykułów ukazujących się na ogólnopolskich portalach, jak również w Magazynie Together, Food Forum i Wychowanie w przedszkolu.
Współautor książek.
Autor szkoleń „Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym”, "Awersje pokarmowe u dzieci", „Nadwrażliwość dotykowa w sferze orofacjalnej”, „Nadmierne ślinienie się-techniki terapeutyczne”.
Współautor szkolenia „Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym” oraz "Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii karmienia wg standardu Szkoły Terapii Karmienia Od Pestki do Ogryzka ©"
Marta Baj-Lieder
Logopeda wczesnej interwencji, terapeuta SI, terapeuta karmienia, jedyny w Polsce terapeuta metody SOS Approach to Feeding
Międzynarodowy instruktor Metody Butejki, terapeuta miofunkcjonalny (AOMT), terapeuta Empathy Dolls®, terapeuta ręki, instruktor masażu Shantala, doradca noszenia ClauWi®, autor książek „Barwy Świata”, „Kręć się, biegaj, baw się z nami. Zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, „Dzieciaki naśladują zwierzaki- zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, "Boję się owoców".
Autor artykułów ukazujących się na ogólnopolskich portalach, jak również w Magazynie Together, Food Forum i Wychowanie w przedszkolu.
Współautor książek.
Autor szkoleń „Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym”, "Awersje pokarmowe u dzieci", „Nadwrażliwość dotykowa w sferze orofacjalnej”, „Nadmierne ślinienie się-techniki terapeutyczne”.
Współautor szkolenia „Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym” oraz "Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii karmienia wg standardu Szkoły Terapii Karmienia Od Pestki do Ogryzka ©"
Wykładowca : Ontogenzy układu taktylnego, personalizacji algorytmu postępowania w zaburzeniach układu dotykowego, podstaw fizjoterapii w logopedii, podstaw programowania postępowania terapeutycznego w pediatrii, korekty wad postawy, anatomii, ginekologii i położnictwa w fizjoterapii, masażu.
Wykładowaca Akademicki: Awf Katowice, Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie – Centrum SI Warszawa, Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu.
Dyrektor i właściciel Pracowni integracji sensomotorycznej Trybik.
Jest autorem książek „Dziecko z zespołem Aspergera” oraz „Integracja sensoryczna każdego dnia”.
Na co dzień zajmuje się diagnozą i terapią osób z ASD.
Założyciel i koordynator działań wspierających rozwój dzieci z ASD Fundacji Metasensoria.
Właściciel i Redaktor naczelny wydawnictwa TOBE.
Właściciel oraz wykładowca Centrum Edukacji ,,Bartmaj,, wspierającego rozwój Fizjoterapeutów i masażystów w praktyce.
Wykładowca Fundacji Incorpore Katowice Ekspert z zakresu stymulacji dotykowej.
Autorka i prelegent licznych konferencji oraz publikacji naukowych dotyczących położnictwa i pediatrii.
Autorka książek ,,Masaż w pediatrii – praktyczny przewodnik dla terapeutów”, „Masaż i inne techniki manualne stosowane u dzieci w zaburzeniach sensorycznych”
dr Ewa Bartelmus
Wykładowca anatomii, ginekologii i położnictwa w fizjoterapii, masażu. Autorka książki ,,Masaż w pediatrii – praktyczny przewodnik dla terapeutów”.
Wykładowca : Ontogenzy układu taktylnego, personalizacji algorytmu postępowania w zaburzeniach układu dotykowego, podstaw fizjoterapii w logopedii, podstaw programowania postępowania terapeutycznego w pediatrii, korekty wad postawy, anatomii, ginekologii i położnictwa w fizjoterapii, masażu.
Wykładowaca Akademicki: Awf Katowice, Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie – Centrum SI Warszawa, Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu.
Dyrektor i właściciel Pracowni integracji sensomotorycznej Trybik.
Jest autorem książek „Dziecko z zespołem Aspergera” oraz „Integracja sensoryczna każdego dnia”.
Na co dzień zajmuje się diagnozą i terapią osób z ASD.
Założyciel i koordynator działań wspierających rozwój dzieci z ASD Fundacji Metasensoria.
Właściciel i Redaktor naczelny wydawnictwa TOBE.
Właściciel oraz wykładowca Centrum Edukacji ,,Bartmaj,, wspierającego rozwój Fizjoterapeutów i masażystów w praktyce.
Wykładowca Fundacji Incorpore Katowice Ekspert z zakresu stymulacji dotykowej.
Autorka i prelegent licznych konferencji oraz publikacji naukowych dotyczących położnictwa i pediatrii.
Autorka książek ,,Masaż w pediatrii – praktyczny przewodnik dla terapeutów”, „Masaż i inne techniki manualne stosowane u dzieci w zaburzeniach sensorycznych”
Program konferencji
Poznaj tematy tegorocznych wykładów
UWAGA! Godziny mogą ulec zmianie. Obowiązujące godziny będą przesłane na 5 dni przed wydarzeniem w informacjach organizacyjnych.
Anna Parakiewicz
W tej części skupimy się na ocenie funkcjonalnej rozwoju dziecka i zinterpretujemy na przykładach poziom rozwoju poszczególnych funkcji.
- Trening nr 1: Ocena funkcjonalna rozwoju dziecka
- Trening nr 2: Obserwacja wzorców ruchowych, analiza jakości i różnorodności ruchu
- Trening nr 3: Analiza kompetencji komunikacyjnych i mowy małego dziecka
- Trening nr 4: Ocena funkcji percepcyjnych – wzrokowych, słuchowych, somatosensorycznych oraz ich interpretacja
- Trening nr 5: Interpretacja poziomu rozwoju funkcji poznawczych i wykonawczych
- Poczęstunek w postaci herbaty, kawy i ciasta
- Praktyka technik mindfulness w strefie „SI Zone”
- Otwarta strefa dydaktyczna z pomocami terapeutycznymi
Magdalena Charbicka
W tej części dobierzemy metody terapeutyczne i dostosujemy je do możliwości rozwojowych dziecka z ASD z naciskiem na działania przynoszące faktyczne rezultaty.
- Trening nr 1: Wybór metod terapeutycznych w pracy z małym dzieckiem z ASD
- Trening nr 2: Komunikacja z dzieckiem z ASD jako punkt wyjścia w terapii. Zasady wprowadzania oraz stosowania AAC w pracy z małymi dziećmi.
- Trening nr 3: Dostosowanie metod terapeutycznych do możliwości rozwojowych dziecka z ASD – w jaki sposób dopasowywać terapię pod konkretny przypadek i wiek dziecka
- Trening nr 4: Najczęstsze błędy terapeutyczne – jak ich unikać?
- Trening nr 5: Case studies – Rodzic jako partner w terapii dziecka z ASD. Przykłady działań, diet sensorycznych, które faktycznie przynoszą rezultaty
- Poczęstunek w postaci herbaty, kawy i ciasta
- Praktyka technik mindfulness w strefie „SI Zone”
- Otwarta strefa dydaktyczna z pomocami terapeutycznymi
Krystyna Jacków-Sowa
W tej części skupimy się na tzw. „trudnych zachowaniach” w ujęciu rozpoznawania i zaspokajania potrzeb dziecka, regulacji emocji ze wskazaniem technik terapeutycznych, ćwiczeń i elementów gimnastyki neuronalnej.
- Trening nr 1: „Trudne zachowania” – dysregulacja AUN - Rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb ciała i mózgu, strefy regulacji emocji z wykorzystaniem tzw. Emocjonalnej Góry.
- Trening nr 2: Naukowe drogowskazy dla dobrego samopoczucia, zabawy i uczenia się.
- Trening nr 3: Neurocepcja, koregulacja i sygnały bezpieczeństwa ze strony terapeuty, czyli terapia oparta o relacja i poczucie bezpieczeństwa.
- Trening nr 4: Sprawdzone sposoby na budowanie zaangażowania społecznego z wykorzystaniem gimnastyki neuronalnej i technik manualnych.
- Trening nr 5: Ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne i mindfulness jako inwestycja w energię i sukces terapeutyczny.
- Poczęstunek w postaci herbaty, kawy i ciasta
- Praktyka technik mindfulness w strefie „SI Zone”
- Otwarta strefa dydaktyczna z pomocami terapeutycznymi
Marta Baj-Lieder
W tej części skupimy się na interdyscyplinarnym podejściu do trudności dziecka z przyjmowaniem pokarmu uwzględniając właściwą diagnozę, terapię oraz proces wsparcia rodziców.
- Trening nr 1: Dlaczego do terapeutów integracji sensorycznej trafiają dzieci z trudnościami w zakresie przyjmowania pokarmów i czy słusznie?
- Trening nr 2: Neofobia, ARFID oraz PICA – jak różnicować i diagnozować?
- Trening nr 3: Trudności z przyjmowaniem pokarmów w przypadku dzieci z zaburzeniami ze spektrum.
- Trening nr 4: Responsywne karmienie - łatwo się mówi, gorzej wdraża, czyli dlaczego rodzice mają obawy?
- Trening nr 5: Podejście interdyscyplinarne kluczem do sukcesu w pracy terapeutycznej.
dr Ewa Bartelmus
W czasie 2-godzinnego warsztatu w formule >> Zobacz – Zapytaj – Wdrażaj << przeanalizujemy szczegółowo, jak terapia taktylna wspiera funkcjonowanie układu nerwowego i jak ją wykorzystać w pracy z dziećmi z ASD, zaburzeniami mowy, trudnościami w nauce
- Analiza nieprawidłowości układu dotykowego dzieci z zaburzeniami SI - na przykładzie dzieci z ASD
- Terapia taktylna jako wsparcie funkcjonowania układu nerwowego oraz metoda pracy z dziećmi przejawiającymi trudności z nauką oraz zaburzenia mowy.
- Od czego zależą efekty terapii taktylnej? Co należy brać pod uwagę realizując indywidualny program terapeutyczny?
- Techniki masażu oraz dodatkowe sposoby stymulacji receptorów znajdujących się skórze jako metody aktywacji rozwoju funkcji mózgowych i układu nerwowego.
- Terapia taktylna jako naturalny mechanizmach samoregulacji, rozwoju organizmu małego dziecka – przykłady aktywności terapeutycznych.
Co wyróżnia nasze wydarzenie?
Kto powinien wziąć udział?
Do udziału w kongresie zapraszamy w szczególności terapeutów SI, którym zależy na wzmocnieniu profesjonalnej diagnozy jako podstawy do podjęcia aktywnej terapii oraz uskutecznieniu terapii małego dziecka. Z prezentowanych przykładów, skorzystają też nauczyciele oraz pedagodzy prowadzący zajęcia usprawniające integrację sensoryczną z małymi dziećmi.
Kup bilet
Weź udział w konferencji
Kup bilet w niższej cenie!
Pula biletów promocyjnych jest ograniczona
Dlaczego warto?
Korzyści udziału w wydarzeniu
Eksperci zainspirują do poszerzania horyzontów i w szerokiej perspektywie przedstawią praktyczne podejście do diagnozy i terapii wprost z gabinetu – ze szczególnym uwzględnieniem pracy z dziećmi z ASD, zaburzeniami zachowania, neofobią żywieniową. To pierwsze wydarzenie, na którym będziemy omawiać konkretne przypadki. Praktyczne i warsztatowe podejście do zagadnień pozwoli najoptymalniej wykorzystać zdobytą wiedzę w codziennej pracy.
Łączymy naukę z praktyką i pokazujemy, które metody działają i jak uniknąć błędów terapeutycznych. Podczas wykładów dowiesz się m.in. czy słusznie do terapeutów integracji sensorycznej trafiają dzieci z trudnościami w zakresie przyjmowania pokarmów oraz jak zbudować zaangażowanie społeczne małego dziecka z wykorzystaniem gimnastyki neuronalnej i technik manualnych.
Podczas konferencji swoją wiedzą i praktycznym doświadczeniem wynikającym z długoletniej praktyki podzielą się certyfikowani terapeuci i instruktorzy SI, psychoterapeuci, terapeuci TUS. Dodatkowo w tej edycji pojawi się ekspert stymulacji dotykowej i terapii taktylnej z doświadczeniem w pracy z małymi dziećmi.
Dajemy uczestnikom wyjątkową okazję do networkingu – wymiany doświadczeń ze specjalistami z różnych obszarów zarówno w trakcie sesji Q&A, jak i w wydzielonych punktach eksperckich, dbając jednocześnie o Twój well-being pomiędzy wykładami.
Podczas każdej przerwy zapraszamy Cię do korzystania z naszej strefy relaksu, w której posłuchasz ćwiczeń z obszaru mindfulness oraz technik regulacji emocji oraz zapoznasz się z nowatorskimi pomocami terapeutycznymi w dedykowane strefie targowej.
PREZENT
Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli:
- Chcesz poszerzyć wiedzę nt. konkretnych narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych, metod oraz zestawów technik umożliwiających indywidualne podejście do dziecka z dziećmi z ASD, zaburzeniami zachowania, neofobią żywieniową.
- Interesuje Cię przede wszystkim praktyczne podejście, potwierdzone długoletnim doświadczeniem ekspertów – konkretne przypadki małych pacjentów, case study podkreślające współpracę z rodzicem, techniki służące sprostaniu wyzwaniom relacyjnym, technicznym i merytorycznym w pracy z małym dzieckiem
- Chcesz stworzyć indywidualny plan terapii dla konkretnych przypadków ze swojego gabinetu i dobrać metody pracy rekomendowane przez specjalistów, aby mieć pewność powodzenia terapii
- Chcesz uniknąć błędów terapeutycznych w pracy z dziećmi do 6 r.ż – wymieniając swoje spostrzeżenia i weryfikując wątpliwości nie tylko z prelegentami, ale i innymi uczestnikami kongresu.
- Szukasz inspiracji do natychmiastowego wykorzystania w gabinecie – metod terapii, ćwiczeń, technik, zweryfikowane w codziennej pracy innych terapeutów! Dzięki formule kongresu >> Zobacz – Zapytaj – Wdrażaj, wprowadzisz je od ręki!
Co o konferencji mówią osoby z branży
Oto kilka opinii na temat ostatniej edycji wydarzenia
Termin sobotni jest super, bo nie koliduje z kalendarzem wizyt pacjentów. Kongres to dla mnie przede wszystkim możliwość spotkania z koleżankami z drugiego końca Polski i możliwość weryfikacji jak inni specjaliści radzą sobie w pracy po pandemii.
Widać, że organizatorzy wychodzą naprzeciw zgłaszanym przez uczestników potrzebom odnośnie prelegentów. Zależało mi na wysłuchaniu prelekcji Marty Baj-Lieder i bingo! Bardzo ciekawe wystąpienie. Mam nadzieję, że będzie taka możliwość na kolejnych edycjach.
Jako terapeuta z wieloletnim doświadczeniem, nie ukrywam, że jest bardzo wymagającym słuchaczem i zależy mi przede wszystkim na praktycznym podejściu do procesu diagnostycznego dziecka. Cieszę się, że reagujecie na bieżące potrzeby terapeutów i na to co aktualnie dzieje się w gabinetach. Trzymajcie taki dobry poziom dalej!
Zawsze interesowały mnie kwestie współpracy z rodzicami, bo tu widzę największy problem. Dzięki, za te konkretne wskazówki. Liczę, że dzięki nim przekonam tych „upartych” rodziców, że godzinka ćwiczeń tygodniowo w domu nie wystarczy.