
Małe dziecko do 6 r. ż. w gabinecie terapeuty SI – interdyscyplinarne podejście do diagnozy i terapii
Case study pacjenta z zaburzeniami przetwarzania słuchowego i wzrokowego, zaburzeniami modulacji i różnicowania dotykowego oraz zaburzeniami rozwoju mowy
21 października 2023
Nowości w tegorocznej edycji!
- 4 panele tematyczne + 2 warsztaty
- Interdyscyplinarne podejście do procesu diagnostycznego we współpracy z innymi specjalistami
- Premiera workbooka! Sensoryczne aktywności dla mamy i taty
- Konkurs z atrakcyjnymi nagrodami
- Case study – analiza przypadków z gabinetu terapeuty SI
- Sesje Q&A z najlepszymi ekspertami-praktykami
DOWIEDZ SIĘ, JAK WYKORZYSTYWAĆ W PRAKTYCE WIEDZĘ Z DZIEDZINY SI, ABY PROWADZIĆ SKUTECZNĄ TERAPIĘ!
Prelegenci


Elżbieta Konopacka
Neurologopeda, oligofrenopedagog i terapeuta integracji sensorycznej.
Od 17 lat prowadzi terapię dzieci i młodzieży. Autorka publikacji logopedycznych i sensorycznych. Swoim doświadczeniem dzieli się, prowadząc liczne szkolenia dla specjalistów.


Beata Kuczewska-Kiełbus
Ortoptysta, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej.
Jest instruktorką gimnastyki korekcyjnej oraz terapeutką uwagi słuchowej. Z pasją doszkala się i dzieli wiedzą z innymi terapeutami, nauczycielami i rodzicami dzieci.
Fizjoterapeuta specjalizujący się w diagnostyce i terapii zaburzeń rozwoju, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta czaszkowo- krzyżowy, terapeuta ręki, manager zakładu opieki leczniczej.
Dyrektor ds. medycznych sieci ośrodków diagnostyczno- terapeutycznych V-MED Clinic. Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu oraz na studiach podyplomowych z zakresu integracji sensorycznej na Wyższej Uczelni Uni-Terra.
Jego obszarem zainteresowań jest szeroko pojęta medycyna pediatryczna z uwzględnieniem rehabilitacji zaburzeń neurorozwojowych ze spektrum autyzmu w oparciu o terapię integracji sensorycznej. Swoją pracę naukową poświęca osobą z zaburzeniami neurorozwojowymi ze spektrum autyzmu. Autor wielu publikacji oraz wystąpień konferencyjnych związanych z tematyką autyzmu. Na codziennie pracuje z osobami niepełnosprawnymi o szerokim spektrum złożoności choroby, wykorzystując swoje doświadczenie zdobyte nie tylko w Polsce ale również zagranicą.


Karolina Zienkiewicz
Protetyk słuchu, pedagog, neuroterapeuta, psychotraumatolog.
Technik badan audiologicznych. Specjalistka w zakresie diagnostyki audiologicznej oraz diagnostyki i terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego. Zawodowo zaangażowana w potrzeby diagnostyczne i terapeutyczne dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Specjalizuje się w diagnostyce zaburzeń zrozumiałości mowy. Prowadzi aktywną współpracę z interdyscyplinarnym środowiskiem naukowym. Współpracuje w organizacjami pozarządowymi. W prowadzone działania angażuje się całym sercem. Wizjonerka o jasno określonych celach.


dr Ewa Jeżewska-Krasnodębska
Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej.
Wieloletni kierownik i autorka programów Studiów Logopedycznych i Neurologopedycznych w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. J. Korczaka i w Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Autorka kilkudziesięciu artykułów i publikacji z zakresu logopedii i trudności w zakresie czytania i pisania oraz integracji sensorycznej. Założycielka i dyrektor merytoryczny Centrum Terapii Dziecka w Warszawie i Otwocku. W kręgu jej zainteresowań badawczych i terapeutycznych pozostaje diagnoza i terapii rożnych zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych, szczególnie dyslalia, opóźnienia rozwoju mowy, ASD, wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja logopedyczna.


Barbara Pakuła
Optometrysta, kontaktolog i terapeuta widzenia.
Pracuje z dziećmi i dorosłymi prowadząc terapię widzenia w zakresie m.in.: zeza, niedowidzenia, zaburzeń akomodacji, zaburzeń ruchów oczu, zaburzeń koordynacji wzrokowo-ruchowej. Pomaga w doborze okularów i szkieł koniakowych.
Jest wykładowcą oraz szkoleniowcem. Prowadzi kursy online i webinary. Ponadto jest autorską bloga, książek oraz akcesoriów do terapii widzenia.
Program konferencji
Konferencja 9:00-16:00


Karolina Zienkiewicz
W tej części przeanalizujemy proces diagnostyczny dziecka z uwzględnieniem, m.in. specjalistycznych badań słuchu oraz testów behawioralnych wyższych funkcji słuchowych oraz zaprezentujemy przebieg postępowania terapeutycznego. Omówione zostaną przypadki dziecka z nadwrażliwością i podwrażliwością słuchową, zaburzonym rozumieniem mowy oraz zagrożonego stanem deprewacyjnym. Pokażemy, jak powinna przebiegać współpraca z rodzicami/opiekunami pacjenta oraz współdziałanie z innymi specjalistami zaangażowanymi w diagnozę i terapię dziecka.
- DIAGNOZA: Jak przeprowadzić diagnozę małego dziecka, u którego zachodzi podejrzenie zaburzeń przetwarzania słuchowego? Kiedy należy zlecić badanie słuchu oraz testy behawioralne wyższych funkcji słuchowych w celu wyeliminowania wady słuchu?
- TERAPIA: Metody terapeutyczne - SSP Safe and Sound Protocol, Terapia FOCUS SYSTEM ILS, trening słuchowy.
- WSPÓŁPRACA: Jak powinna przebiegać współpraca z rodzicami/opiekunami pacjenta oraz innymi specjalistami z zakresu audiologii zaangażowanymi w proces diagnozy i terapii?
- CASE STUDY: Pacjent z podejrzeniem nadwrażliwości słuchowej, podwrażliwości słuchowej, zaburzonej zrozumiałości mowy oraz zagrożenia stanem deprywenycjnym.


Barbara Pakuła
W tej części przeanalizujemy opis objawów dziecka do 6 roku życia z podejrzeniem zaburzeń integracji sensorycznej w aspekcie zaburzeń funkcji wzrokowych. Omówimy wspólne działania na linii terapeuta-rodzic dziecka oraz zaprezentujemy jak powinna wyglądać współpraca z lekarzem wykonującym badania wzroku. Przeanalizujemy diagnozę ortoptyczną w odniesieniu do przypadku małego dziecka z zaburzeniem konwergencji, zaburzenia akomodacji oraz dysleksji typu wzrokowego.
- DIAGNOZA: Jak powinien przebiegać proces diagnostyczny małego dziecka z podejrzeniem zaburzeń widzenia? Jakie dodatkowe badania powinny zostać zlecone pacjentowi w celu przeprowadzenia dokładnej diagnozy problemu i wyeliminowania wad wzroku?
- TERAPIA: Efektywny program terapeutyczny dziecka z zaburzeniami widzenia. Jak połączyć terapię widzenia z integracją sensoryczną?
- WSPÓŁPRACA: Jak współdziałać na linii rodzic-terapeuta? Jak powinna przebiegać współpraca ze specjalistą w zakresie optyki/okulistyki w celu przeprowadzenia diagnozy ortoptycznej?
- CASE STUDY: Małe dziecko z podejrzeniem zaburzeń konwergencji, zaburzeń akomodacji, obniżonej motoryki oka oraz zaburzeń ruchów sakkadowych

dr n. med. i n. o zdr. Piotr Poniewierski
W tej części przedstawimy studia przypadków dzieci do 6 roku życia, u których zachodzi podejrzenie, m. in. nadreaktywności, podreaktywności oraz dyskryminacji dotykowej. Zaprezentujemy sprawdzone sposoby współpracy z rodzicami/opiekunami małego pacjenta oraz koordynacji działań diagnostycznych i terapeutycznych z innymi specjalistami zaangażowanymi w pracę z pacjentem, m.in. fizjoterapeutą.
- DIAGNOZA: Jak przeprowadzić proces diagnostyczny dziecka z podejrzeniem zaburzeń modulacji sensorycznej oraz zaburzeniami różnicowania sensorycznego w aspekcie dotyku? Jaki specjalista powinien dodatkowo uczestniczyć w diagnozie pacjenta w celu wyeliminowania innych czynników niż zaburzenia procesów sensorycznych?
- TERAPIA: Z jakich narzędzi i technik terapeutycznych korzystać w pracy z dzieckiem z zaburzeniami dotyku?
- WSPÓŁPRACA: Jak współpracować z rodzicami/opiekunami dziecka? Jacy specjaliści powinni być zaangażowani w diagnozę i terapię pacjenta w celu przeprowadzenia dokładnej diagnozy i efektywnej terapii?
- CASE STUDY: Pacjent w gabinecie terapeuty SI z nadreaktywnością dotykową, podreaktywnością dotykową, dyskryminacją dotykową oraz dziecko-poszukiwacz sensoryczny w aspekcie dotyku


dr Ewa Jeżewska-Krasnodębska
W tej części omówimy przypadki małych dzieci z zaburzeniami mowy. Na konkretnych przykładach pokażemy, jak pracować z pacjentem, u którego zaobserwowano problem z prawidłowym rozwojem mowy oraz jak powinna przebiegać praca z dzieckiem i jego rodzicami. Powiem jak powinien przebiegać proces diagnostyczny i postępowanie terapeutyczne z wykorzystaniem terapii integracji sensorycznej, uwzględniając współpracę m.in. z lekarzem i logopedą. Powiemy na jakie badania powinno zostać wysłane dziecko w celu przeprowadzenia odpowiedniej diagnozy oraz zaprezentujemy sposoby na efektywną komunikację z dzieckiem, u którego zachodzi problem komunikacyjny.
- DIAGNOZA: Jak przeprowadzić diagnozę dziecka do 6 roku życia, u którego zaobserwowano problem rozwojem mowy? Z jakim specjalistom terapeuta integracji sensorycznej powinien pracować oraz na jakie badania powinno zostać skierowane dziecko?
- TERAPIA: Jakie narzędzia terapeutyczne wprowadzić do indywidualnego programu terapeutycznego dziecka z zaburzeniami mowy z wykorzystaniem terapii integracji sensorycznej oraz terapii logopedycznej.
- WSPÓŁPRACA: Efektywna komunikacja z dzieckiem i rodzicami - Jak powinna przebiegać współpraca z rodzicami/opiekunami pacjenta? Jak przeprowadzić wywiad z rodzicami dziecka? Jak współdziałać w procesie diagnozy i terapii z lekarzem i logopedą?
- CASE STUDY: Dyslalia u małego dziecka, opóźniony rozwój mowy u pacjenta oraz niedokształcenie mowy.
Warsztaty
16:30-18:30
Piotr Poniewierski
Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej z wykorzystaniem metod neurofizjologicznych.
Podczas 2 godzinnego warsztatu zaprezentujemy, jak powinien wyglądać proces diagnostyczny i terapeutyczny w gabinecie terapeuty integracji sensorycznej w oparciu o metody neurofizjologiczne. Przeanalizujemy przypadki dzieci z zaburzeniami SI oraz omówimy zagadnienie związane z adaptacją do warunków pozałonowych z wykorzystaniem terapii SI. Zaprezentujemy m.in. jak świat zmysłów przenika z życia łonowego do życia pozałonowego i jaki jest wpływ na dalszy rozwój dziecka.
- DIANGOZA: Jak przebiega proces diagnostyczny w oparciu o metody neurofizjologiczne oraz holistyczne podejście do pacjenta w gabinecie fizjoterapeuty i terapeuty integracji sensorycznej? Jaki wpływ rozwój sensoryczny dziecka na życie łonowe?
- TERAPIA: Jak powinna wyglądać terapia dziecka? Z jakich narzędzi i technik należy korzystać, aby zapewnić dziecku kompleksową opiekę terapeutyczną?
- CASE STUDY: Przypadki dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej.


Innowacyjne pomysły na stymulację sensoryczną w gabinecie terapeuty z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku.
Podczas 2-godzinnego warsztatu pokażemy innowacyjne ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój sensoryczny dziecka. Powiemy jakie możliwości stymulacji sensorycznej dają proste sprzęty, ćwiczenia i zabawy, m.in. z wykorzystaniem piłki, liny oraz skakanki. Przećwiczymy w jaki sposób podczas terapii integracji sensorycznej można wykorzystać przedmioty codziennego użytku, takie jak gąbka, guzik, skarpetka, spinacz do prania. Pokażemy ciekawe i sprawdzone ćwiczenia rozwijające umiejętności percepcji wzrokowo-słuchowej, usprawniające motorykę małą i dużą, rozwój mowy oraz inne analizatory zmysłowe.
- ĆWICZENIA: Innowacyjne ćwiczenia i zabawy z wykorzystaniem, m.in. piłki, liny i skakanki, rozwijające orientację przestrzenną oraz usprawniające motorykę małą i dużą oraz pomysły na wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku w pracy z pacjentem z zaburzeniami SI.
- ĆWICZENIA: Sprawdzone techniki i narzędzia do stymulacji sensorycznej dziecka do 6 r.ż., które natychmiastowo wykorzystasz w swojej codziennej pracy z pacjentem.
Co wyróżnia nasze wydarzenie?
Eksperci pokażą wypracowane przez lata metody diagnostyczne i terapeutyczne na konkretnych przypadkach zaburzeń, pod ich okiem przećwiczysz metody pracy takie jak m.in. komunikacja inkluzywna, TUS, które wdrożysz do swojej praktyki
Podczas Kongresu swoją wiedzą i praktycznym doświadczeniem wynikającym z długoletniej praktyki terapeutycznej podzielą się m.in.: dr Alicja Puścian, dr n. med. i zdr. Mirosława Bloch, dr Ewa Bartelmus, Paulina Zawadzka, Agnieszka Lemańska. Dostarczymy Państwu najnowszą wiedzę w oparciu o praktykę wielu specjalistów!
Eksperci zainspirują do poszerzania horyzontów i w szerokiej perspektywie przedstawią aktualne podejście do diagnozy i terapii wprost z gabinetu – ze szczególnym uwzględnieniem pracy z dziećmi z ASD.
Łączymy naukę z praktyką i pokazujemy, które metody działają i jak uniknąć błędów terapeutycznych. Podczas wykładów dowiesz się m.in. z jakich narzędzi diagnostycznych korzystać podczas procesu diagnostycznego dziecka w spektrum autyzmu.
Dajemy uczestnikom wyjątkową okazję do networkingu – wymiany doświadczeń ze specjalistami z różnych obszarów zarówno w trakcie sesji Q&A, jak i w wydzielonych punktach eksperckich, dbając jednocześnie o Twój well-being pomiędzy wykładami.
Podczas każdej przerwy zapraszamy Cię do korzystania z naszej strefy relaksu, w której posłuchasz ćwiczeń z obszaru mindfulness oraz technik regulacji emocji oraz zapoznasz się z nowatorskimi pomocami terapeutycznymi w dedykowane strefie targowej.
PREZENT!
Kup bilet
Weź udział w konferencji

Pula biletów promocyjnych jest ograniczona
- Udział we wszystkich panelach konferencji bez wychodzenia z domu
- Profesjonalny, imienny Certyfikat uczestnictwa

Masz już bilet na Kongres, ale nadal nie masz biletu na warsztaty?
Nic straconego!
Dlaczego organizowane
przez nas wydarzenia są najlepsze?

Eksperci pokażą wypracowane przez lata metody diagnostyczne i terapeutyczne na konkretnych przypadkach zaburzeń, dzięki którym poznasz sprawdzone metody i techniki pracy z dzieckiem do 6 r.ż.

Podczas Kongresu swoją wiedzą i praktycznym doświadczeniem wynikającym z długoletniej praktyki terapeutycznej podzielą się m.in.: Karolina Zienkiewicz, Agnieszka Świątek, Elżbieta Konopacka, dr Ewa Jeżewska-Krasnodębska. Dostarczymy Państwu najnowszą wiedzę w oparciu o praktykę wielu specjalistów!

Eksperci zainspirują do poszerzania horyzontów i w szerokiej perspektywie przedstawią aktualne podejście do diagnozy i terapii wprost z gabinetu – ze szczególnym uwzględnieniem pracy z małym dzieckiem.

Łączymy naukę z praktyką i pokazujemy, które metody działają i jak uniknąć błędów terapeutycznych. Podczas wykładów dowiesz się m.in. z jakich narzędzi diagnostycznych korzystać podczas procesu diagnostycznego dziecka do 6 r.ż.
Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli:
- Chcesz poszerzyć wiedzę nt. konkretnych narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych, metod oraz zestawów technik umożliwiających indywidualne podejście do małego dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
- Interesuje Cię przede wszystkim praktyczne podejście, potwierdzone długoletnim doświadczeniem ekspertów – konkretne przypadki małych pacjentów, case study podkreślające współpracę z rodzicem, techniki służące sprostaniu wyzwaniom relacyjnym, technicznym i merytorycznym w pracy z małym dzieckiem
- Chcesz stworzyć indywidualny plan terapii dla konkretnych przypadków ze swojego gabinetu i dobrać metody pracy rekomendowane przez specjalistów, aby mieć pewność powodzenia terapii
- Chcesz uniknąć błędów terapeutycznych w pracy z dziećmi do 6 roku życia – wymieniając swoje spostrzeżenia i weryfikując wątpliwości nie tylko z prelegentami, ale i innymi uczestnikami kongresu.
- Szukasz inspiracji do natychmiastowego wykorzystania w gabinecie – metod terapii, ćwiczeń, technik, zweryfikowane w codziennej pracy innych terapeutów! Dzięki formule kongresu >> Zobacz – Zapytaj – Wdrażaj, wprowadzisz je od ręki!