Brak wyników

Terapia MANUALNA, TAKTYLNA,  CZASZKOWO-KRZYŻOWA w pracy Terapeuty SI

3 grudnia 2024

KONFERENCJA ONLINE
+ 7 dni dostępu do nagrania
Do końca promocji pozostało:
 
3 grudnia 2024

Kongres

9:00-15:00

 

Warsztaty

15:30-19:30

NOWOŚĆ! Tylko podczas tegorocznej edycji!

Formuła SI-CASE STUDY – to unikatowe połączenie wiedzy z praktyką, dzięki czemu podpatrzysz przypadki wykorzystania aż 4 technik w pracy z pacjentem nadpobudliwym psychoruchowo i z deficytem uwagi, z nadreaktywnością, z zaburzonym układem protopatycznym i epikrytycznym.

Patronat

EKSTRA DODATKI! NA UCZESTNIKÓW KONFERENCJI CZEKAJĄ ATRAKCYJNE MATERIAŁY EDUKACYJNE!

  • Nagrania wideo - pełne nagrania sesji wykładowych i warsztatów. Możliwość oglądania nagranych sesji konferencji na żądanie, przez okres 7 lub 14 dni od zakończenia wydarzenia z możliwością dokupienia nagrania na 30 dni.
  • Ćwiczenia praktyczne - zadania i studia przypadków, które można wykorzystać do samodzielnej pracy z pacjentem w celu utrwalenia zdobytej wiedzy.
  • Interaktywne elementy - dostęp do sesji pytań i odpowiedzi, które odbyły się podczas konferencji, z możliwością przeglądania odpowiedzi na zadane pytania.
  • Program 4 kroków - każdym panelu prezentujemy kluczowe kroki w wykorzystaniu terapii manualnej, czaszkowo-krzyżowej, taktylnej i poliwagalnej w pracy z pacjentem. Każdy panel kończy się dedykowaną sesją Q&A, w czasie której prelegenci będą do dyspozycji uczestników i wyjaśnią dodatkowe kwestie, które wzbudzają wątpliwości.
  • Toolboxy narzędziowe ekstra - każdy uczestnik konferencji i warsztatów otrzyma dodatkowe materiały opracowane przez specjalistów w formie specjalistycznych ebooków i nagrań video nt. wybranych elementów terapii neurotaktylnej w pracy z dziećmi z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, ze wskazówkami dotyczącymi rozwoju, codzienności i kłopotów osób w spektrum autyzmu czy wskazówek do pracy z dzieckiem przejawiającym zachowania agresywne w gabinecie terapeuty SI.

Prelegenci

dr n. kf
Ewa Bartelmus
Dyplomowany terapeuta z zakresu terapii neurorozwojowych. Certyfikowany terapeuta integracji Sensorycznej. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń autoregulacji i samoregulacji dzieci i dorosłych o podłożu fizjologicznym i emocjonalnym.
dr
Jacek Szmalec
Terapeuta SI (II stopień), oligofrenopedagog, terapeuta zajęciowy, terapeuta NDT Bobath, międzynarodowy trener masażu Shantala, rewalidator osób chorych, terapeuta Prehtla, fizjoterapeuta.
Agnieszka Lemańska
Pedagog specjalny, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej; od ponad 20 lat zgłębia tajniki autyzmu pracując z dziećmi ze spektrum w Polsce i za granicą.
Agnieszka Zając
Pedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta integracji sensorycznej i bilateralnej, terapeutka z uprawnieniami do pracy metodą integracji odruchów MNRI oraz terapii neurotaktylnej.
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta.
Beata Serafin
Magister fizjoterapii, ukończyła studia magisterskie o kierunku fizjoterapia na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie. Dzięki terapii manualnej pomaga pacjentom (zarówno dzieciom jak i dorosłym) w odzyskaniu zdrowia.
Krystyna Jacków-Sowa
Terapeuta integracji sensorycznej i bilateralnej, fizjoterapeuta, pedagog, wykładowca akademicki, Ekspert Promocji Zdrowia i Edukacji Zdrowotnej, Dyrektor Ośrodka Terapii i Wspierania Rozwoju Balans w Poznaniu.

TOP TEMATY KONFERENCJI

Planowanie procesu terapeutycznego, tworzenie indywidualnych planów terapeutycznych, sprawdzone strategie postępowania diagnostyczno-terapeutycznego z wykorzystaniem terapii manualnej, czaszkowo-krzyżowej, taktylnej i poliwagalnej.

Przykłady z gabinetu wykorzystania konkretnych technik w pracy z pacjentem nadpobudliwym psychoruchowo i z deficytem uwagi, z nadreaktywnością, z zaburzonym układem protopatycznym i epikrytycznym.

Przykłady ćwiczeń aktywujących i wzmacniających, kształtujących koncentrację uwagi i pamięć, z wykorzystaniem elementów terapii CST, terapii taktylnej i elementów teorii poliwagalnej.

Program konferencji

Konferencja 9:00-15:00

PANEL 1.
TERAPIA MANUALNA jako forma relaksacji w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo i z deficytami uwagi.
zdjęcie prelegenta

dr Jacek Szmalec

  • KROK 1 - Szczegółowy wywiad, badanie fizykalne oraz testy różnicujące jako punkt wyjścia do identyfikacji struktury stanowiącej przyczynę dolegliwości.
  • KROK 2 - Stworzenie indywidualnego planu terapeutycznego, uwzględniającego terapię ukierunkowaną na poprawę aktywności pacjenta.
  • KROK 3 - Redukcja napięcia mięśniowego poprzez manipulacje manualne, jako działanie zmierzające do ogólnej poprawy komfortu fizycznego.
  • KROK 4 - Poprawa krążenia oraz funkcji układu nerwowego, z wykorzystaniem technik manualnych wpływających na funkcje mózgowe, w tym uwagę i koncentrację.
  • KROK 5 - Redukcja stresu z wykorzystaniem terapii manualnej, relaksacji i ćwiczeń przyczyniających się do lepszej integracji bodźców sensorycznych.
  • PRZYKŁADY ĆWICZEŃ aktywujących i wzmacniających, kształtujących koncentrację uwagi i pamięć.
  • SESJA Q&A poświęcona konkretnym przypadkom.
PANEL 2.
TERAPIA CZASZKOWO-KRZYŻOWA formą wyciszenia w pracy z dzieckiem z nadreaktywnością
zdjęcie prelegenta

Beata Serafin

  • KROK 1 – Wskazania do stosowania terapii czaszkowo-krzyżowej (CranioSacral Therapy – CST) w pracy z podpopiecznymi z różnorakimi zaburzeniami rozwoju – ASD, Zespół Downa, MPD.
  • Krok 2 – Zaplanowanie procesu terapeutycznego, z wykorzystaniem terapii relaksacyjnej CST i jej korzystnego wpływu na rozwój i zachowanie dziecka oraz na jego sposób porozumiewania się z otoczeniem.
  • KROK 3 - Zmniejszenie napięcia w ośrodkowym układzie nerwowym, jako czynnik łagodzący objawy wybranych zaburzeń rozwojowych.
  • KROK 4 - Uruchomienie naturalnej zdolności do samoregulacji autonomicznego układu nerwowego poprzez przywrócenie równowagi między współczulnym i przywspółczulnym układem nerwowym.
  • PRZYKŁADY ĆWICZEŃ z wykorzystaniem elementów terapii CST
  • SESJA Q&A poświęcona konkretnym przypadkom.
Panel 3.
TERAPIA TAKTYLNA - Wpływ zaburzeń układu dotykowego dziecka na zniekształcenie odbioru bodźców środowiskowych
zdjęcie prelegenta

dr Ewa Bartelmus

  • KROK 1 – Następstwa emocjonalne i fizyczne zniekształconego odbioru bodźców taktylnych.
  • KROK 2 – Propozycje strategii diagnostycznych w pracy z zaburzonym układem protopatycznym.
  • KROK 3 – Postępownie diagnostyczno-terapeutyczne w pracy z podopiecznym z zaburzonym układem epikrytycznym.
  • KROK 4 – Model doboru zespołu terapeutycznego oraz rodzaj stymulacji w zależności od zidentyfikowanych zaburzeń taktylnych.
  • PRZYKŁADY ĆWICZEŃ z wykorzystaniem elementów terapii taktylnej
  • SESJA Q&A poświęcona konkretnym przypadkom.
Panel 4.
TEORIA POLIWAGALNA jako narzędzie pomagające zrozumieć zachowanie dziecka i skutecznie modyfikować terapię SI
zdjęcie prelegenta

Krystyna Jacków-Sowa

  • KROK 1: Poznanie potrzeby ciała i mózgu, by umożliwić dziecku zmianę nawyków reagowania, zachowania i uczenia się.
  • KROK 2: Wyregulowanie pobudzenia układu nerwowego dziecka z wykorzystaniem odpowiednich technik stymulowania nerwu błędnego.
  • KROK 3: Zastosowanie gimnastyki neuronalnej podczas procesu terapeutycznego z wykorzystaniem pobudzenia wszystkich zmysłów.
  • KROK 4: Właściwe odczytanie emocji – własnych, podopiecznego oraz rodziców jako punt wyjścia w odnoszeniu sukcesów terapeutycznych.
  • PRZYKŁADY ĆWICZEŃ z wykorzystaniem elementów teorii poliwagalnej
  • SESJA Q&A poświęcona konkretnym przypadkom.

Toolboxy konferencyjne:

Video extra: Dziecko przejawiające zachowania agresywne w gabinecie terapeuty SI. Diagnoza indywidualnych potrzeb sensorycznych dziecka przejawiającego zachowania agresywne oraz tworzenie krok po kroku programu terapeutycznego dla pacjenta.

Ebook: Życie w spektrum – opracowane przez specjalistów wskazówki dotyczące rozwoju, codzienności i kłopotów osób ze spektrum autyzmu.

Warsztaty pokonferencyjne
15:30-19:30

 
Agnieszka Lemańska
WARSZTAT 1
 2 godziny

Jak efektywnie wspierać procesy samoregulacji u dzieci z ASD?

  1. Funkcjonowanie układu limbicznego
    • Co wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu limbicznego, odpowiedzialnego za procesy samoregulacji?
    • Co „lubi” hipokamp? Jak stymulować wzgórze i podwzgórze? Jak skutecznie „uspokoić” ciało migdałowate?
  2. Proces samoregulacji w praktyce
    • Jak długofalowo wspierać proces samoregulacji u dzieci z ASD w kontekście komfortu sensorycznego, bezpiecznej więzi emocjonalnej i wspierającego środowiska?
    • Jaka jest rola stimów, talizmanów i rytuałów w procesach samoregulacji u dzieci z ASD?
    • Czym są organizujące strategie sensoryczne i jak ich skutecznie używać?
  3. Jak wspierać dzieci z ASD w rozumieniu siebie i identyfikacji własnych potrzeb i odczuć? W co się bawić, by rozwijać procesy samoświadomości?

Toolbox warsztatowy:ASD w terapii SI – dodatkowe materiały w wersji edytowalnej tj. arkusze obserwacyjne, case study, kwestionariusz wywiadu z rodzicami, ćwiczenia i artykuły.

Warsztat online
 Zapisy otwarte
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
Agnieszka Zając
WARSZTAT 2
 2 godziny

Rola i znaczenie odruchów wczesnodziecięcych w rozwoju dziecka

  1. Wprowadzenie do teorii dojrzałości neuromotorycznej
    • Wpływ psychiki na funkcjonowanie ciała i zmysłów
    • Dojrzałość neuromotoryczna w rozwoju dziecka – jakie znaczenie mają odruchy wczesnodziecięce w naszym życiu?
    • Wpływ wybranych odruchów wczesnodzięcych na rozwój ruchowy, emocjonalny, społeczny i poznawczy dziecka (moro, paraliżujący strach, atos, stos, tob, babkin, perez).
    • Jakie wnioski może wyciągnąć terapeuta integracji sensorycznej z obserwacji dziecka?
  2. Wsparcie terapii integracji sensorycznej z wykorzystaniem elementów terapii odruchów wczesnodziecięcych – blok praktyczny
    • Kwestionariusz przesiewowy do badania dojrzałości neuromotorycznej Sally Goddard Blythe
    • Propozycje ćwiczeń będących wsparciem terapii integracji odruchów wczesnodziecięcych u dzieci małych, neurotypowych oraz o rozwoju nieharmonijnym
    • Case study – analiza przypadku dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz z podejrzeniem przetrwałych odruchów wczesnodziecięcych. Wspólna perspektywa terapeuty integracji sensorycznej i terapeuty pracującego metodą Masgutovej.
  3. Różne podejścia do terapii odruchów – porównanie. INPP, Masgutova, RMTI – nowe podejście terapeutyczne.

Toolbox warsztatowy: Wybrane elementy terapii neurotaktylnej dr Svetlany Masgutovej wykorzystywane w pracy z dziećmi z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi – ADHD.

Warsztat online
 Zapisy otwarte

Co wyróżnia nasze wydarzenie?

 
WARSZTATOWY CHARAKTER

Eksperci pokażą wypracowane przez lata metody diagnostyczne i terapeutyczne na konkretnych przypadkach zaburzeń, pod ich okiem przećwiczysz metody pracy takie jak m.in. komunikacja inkluzywna, TUS, które wdrożysz do swojej praktyki

 
EKSPERCI-PRAKTYCY Z WIELOLETNIM DOŚWIADCZENIEM

Podczas Kongresu swoją wiedzą i praktycznym doświadczeniem wynikającym z długoletniej praktyki terapeutycznej podzielą się m.in.: dr Alicja Puścian, dr n. med. i zdr. Mirosława Bloch, dr Ewa Bartelmus, Paulina Zawadzka, Agnieszka Lemańska. Dostarczymy Państwu najnowszą wiedzę w oparciu o praktykę wielu specjalistów!

 
NIESZABLONOWY ZAKRES ZAGADNIEŃ

Eksperci zainspirują do poszerzania horyzontów i w szerokiej perspektywie przedstawią aktualne podejście do diagnozy i terapii wprost z gabinetu – ze szczególnym uwzględnieniem pracy z dziećmi z ASD.

 
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECKA W ASD W PRZEŁOŻENIU NA REALIA PRACY GABINETU

Łączymy naukę z praktyką i pokazujemy, które metody działają i jak uniknąć błędów terapeutycznych. Podczas wykładów dowiesz się m.in. z jakich narzędzi diagnostycznych korzystać podczas procesu diagnostycznego dziecka w spektrum autyzmu.

 
PUNKTY EKSPERCKIE I NETWORKING TERAPEUTYCZNY

Dajemy uczestnikom wyjątkową okazję do networkingu – wymiany doświadczeń ze specjalistami z różnych obszarów zarówno w trakcie sesji Q&A, jak i w wydzielonych punktach eksperckich, dbając jednocześnie o Twój well-being pomiędzy wykładami.

 
STREFA RELAKSU W „SENS ZONE” i PAKIET DODATKOWY

Podczas każdej przerwy zapraszamy Cię do korzystania z naszej strefy relaksu, w której posłuchasz ćwiczeń z obszaru mindfulness oraz technik regulacji emocji oraz zapoznasz się z nowatorskimi pomocami terapeutycznymi w dedykowane strefie targowej.

Kto powinien wziąć udział?

Do udziału w kongresie zapraszamy w szczególności terapeutów SI, którym zależy na udoskonaleniu swojego warsztatu pracy w zakresie diagnozy i terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej w interdyscyplinarnym ujęciu. Z prezentowanych przykładów, skorzystają też nauczyciele, pedagodzy, logopedzi, fizjoterapeuci oraz pedagodzy prowadzący zajęcia usprawniające integrację sensoryczną z dziećmi, którzy poszukują ciekawych rozwiązań i narzędzi do wykorzystania w codziennej pracy z pacjentami.

Kup bilet

Weź udział w konferencji

Do końca promocji pozostało:
 

Ilość miejsc ograniczona!

Bilet na Konferencję
Online
  • Udział we wszystkich panelach konferencji bez wychodzenia z domu
  • Profesjonalny, imienny Certyfikat potwierdzający udział w Konferencji
już od
już od zł brutto
 
Bilet na Konferencję
Online + wybrany warsztat
  • Udział we wszystkich panelach konferencji bez wychodzenia z domu
  • Profesjonalny, imienny Certyfikat potwierdzający udział w Konferencji
  • Udział w wybranym warsztacie
już od
już od zł brutto
 
Pełne wersje biletów z warsztatami znajdziesz w zakładce Weź udział »

Masz już bilet na Kongres, ale nadal nie masz biletu na warsztaty?
Nic straconego!

Zaloguj się na swoje konto i dokup wybrany przez siebie warsztat!

Co wyróżnia

nasze wydarzenie?

 
INTERAKTYWNOŚĆ

Atrakcyjne materiały edukacyjne, takie jak nagrania wideo sesji wykładowych i warsztatów, ćwiczenia praktyczne oraz interaktywne elementy, które umożliwią pogłębienie zdobytej wiedzy.

WARSZTATOWY CHARAKTER

Pracujemy metodą 4 kroków prezentując konkretne przypadki pacjentów ze wskazaniem sprawdzonych metod diagnostycznych i terapeutycznych.

EKSPERCI-PRAKTYCY Z WIELOLETNIM DOŚWIADCZENIEM

Do dyspozycji uczestników będą pedagodzy specjalni, logopedzi, certyfikowani terapeuci integracji sensorycznej i bilateralnej, specjaliści wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, którzy wezmą udział również w dedykowanej części Q&A.

ZAUFAJ NASZEMU DOŚWIADCZENIU I WIEDZY

Nasza działalność przez lata rozwijała się podążając za trendami rynku oraz potrzebami klientów.
Wydawane przez nas tytuły są cenione przez szerokie grono specjalistów.
Wśród naszych czasopism i programów edukacyjnych znajdziesz między innymi:

 

Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli:

  • Cenisz praktyczne podejście w obszarze postępowania diagnostyczno-terapeutycznego bazując na sprawdzonych strategiach i indywidualnych planach.
  • Jesteś otwarty na pogłębienie wiedzy i wykorzystanie w swojej pracy różnych technik poprawiających jakość życia pacjenta.
  • Interesuje Cię przede wszystkim praktyczne podejście, potwierdzone długoletnim doświadczeniem ekspertów, prezentujących konkretne przypadki z własnych gabinetów.
  • Szukasz inspiracji do natychmiastowego wykorzystania w gabinecie – metod terapii, ćwiczeń, technik, zweryfikowane w codziennej pracy terapeutów SI! Dzięki formule konferencji >> Zobacz – Zapytaj – Wdrażaj <<, wprowadzisz je od ręki!

Partnerzy

Kontakt

Masz pytania?
Napisz do nas lub zadzwoń.

Współpraca i reklama
Adrianna Białas
tel. kom.: 570 559 716 wyślij e-mail