Brak wyników
Program:
Panel I
STANDARDY DIAGNOSTYCZNE, NARZĘDZIOWNIA I PRZEPIS NA UNIKNIĘCIE PUŁAPEK DIAGNOSTYCZNYCH
  • Standardy diagnozy SI – jakie kierunki diagnostyczne obrać, jak weryfikować poprawność postawionej diagnozy - dobre praktyki (Iwona Palicka)
  • Pułapki diagnostyczne – jak ich uniknąć – case study na przykładzie procesu diagnostycznego dziecka ze spektrum autyzmu (Iwona Palicka)
  • Narzędzia diagnostyczne pomocne w określaniu potrzeb sensorycznych osób ze spektrum autyzmu (Marta Surga)
  • Nowoczesne technologie w terapii i rehabilitacji dzieci (Lucyna Milewskia-Moneta)
Panel II
SKUTECZNE TERAPIE DZIECI Z ZABURZENIAMI ROZWOJU OMÓWIONE NA KONKRETNYCH PRZYPADKACH
  • Terapia dziecka z ASD - trening kontaktu i komunikacji z wykorzystaniem techniki kontaktu wzrokowego, naprzemienności działań, wspólnego pola uwagi (Agnieszka Lemańska)
  • Sprawdzone sposoby obniżania poziomu stresu podczas terapii dziecka ze spektrum autyzmu (Agnieszka Lemańska)
  • Praca z dzieckiem z zaburzeniami mowy i komunikacji w terapii SI - czyli jak można efektywnie pracować podczas terapii SI, aby wpłynąć na poprawę mowy, w całym aspekcie języka (Marta Surga)
  • Dziecko z ADHD i z trudnościami szkolnymi - techniki opierające się na ćwiczeniach dostarczających wrażeń czucia głębokiego i aktywności ruchowych (Marta Surga)
  • Praca z dzieckiem z Zespołem Downa oraz mózgowym porażeniem dziecięcym - sprawdzone metody terapeutyczne w terapii SI (Barbara Witkowska)
  • Kiedy terapia nie przynosi oczekiwanych rezultatów – analiza dróg działania (Iwona Palicka)
Panel Specjalny
Dziecko do 3 roku życia w terapii SI
  • Diagnoza oraz ocena rozwoju psychoruchowego małego dziecka z zaburzeniami SI z punktu widzenia fizjoterapeuty (Bogna Błachowiak)
  • Opóźnienia w rozwoju ruchowym małego dziecka jako efekt zaburzeń przetwarzania sensorycznego (Bogna Błachowiak)
Rozwinięciem tematyki zagadnień poruszanych na kongresie jest druga część wydarzenia.
Każdy uczestnik może wykupić udział online w warsztacie fakultatywnym!
WARSZTAT 
  • "Praca z dzieckiem z zaburzeniami mowy, pamięci i myślenia - wykorzystanie zasad i elementów ćwiczeń Bilateralnej Integracji podczas terapii SI" (Anna Parakiewicz)