Program
Panel I
Wpływ zaburzeń SI na całościowy rozwój dziecka – analiza przypadków
  • Wpływ zaburzeń SI na rozwój mowy - znaczenie motorycznej i polisensorycznej stymulacji do uzyskania najlepszych efektów w funkcjonowaniu dziecka; przykłady czynników cywilizacyjnych zakłócających rozwój mowy i komunikacji
  • Wybiórczość pokarmowa a zaburzenia SI - najczęstsze trudności dzieci w zakresie przyjmowania pokarmów w powiązaniu z nieprawidłowym przetwarzaniem zmysłowym
  • Trauma rozwojowa a zaburzenia integracji sensorycznej - praca z traumą w koncepcji Doświadczania Somatycznego (Somatic Experiencing® SE) Petera A.Levine’a.
  • Sensoryzmy u dzieci z ASD jako objaw nieprawidłowości w odbiorze i przetwarzaniu bodźców sensorycznych – postępowanie terapeutyczne.
Panel II
Jak prowadzić efektywną terapię – case studies
  • Wskaźniki zaburzeń SI - co warto wiedzieć – case studies z praktyki gabinetu
  • Terapia przez ruch, zabawę, metody relaksacji i samoregulacji dopasowane do potrzeb sensorycznych i wieku dzieci – pomysły na ciekawe i twórcze zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • Główne zasady prowadzenia zajęć dopasowanych do potrzeb sensorycznych dziecka
  • Wykorzystanie niestandardowych pomocy dydaktycznych w pracy - jak zamienić zwykłe przedmioty dostępne w placówce w atrakcyjne „sensorynki”, które zwrócą uwagę dzieci we wszystkich grupach wiekowych
Panel III
Wsparcie rodzin dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi oraz zaburzeniami SI
  • Sposoby angażowania rodziców w proces terapii - wskazówki dotyczące diety sensorycznej i zmian w otoczeniu dziecka oraz sposoby dostarczania dziecku stymulacji normujących pracę systemu nerwowego w codziennych sytuacjach
  • Wpływ zanieczyszczeń środowiskowych na rozwój dzieci 0-3 na przykładzie badań naukowych własnych
  • Rodzaj zanieczyszczeń wpływających negatywnie na rozwój sensomotoryczny dziecka wraz z wskazówkami do zmiany otoczenia dziecka